پزشکی و سلامت

تغذیه مناسب برای پوست فوق العاده

gettyimages-145083512
هر آدمی یک روش درمانی دلخواه برای نگهداری از پوست دارد اما داشتن پوست زیبا با تغذیه سالم و مناسب امکان پذیر است. سلول‌ها‌ی جوان دائماً جایگزین سلول‌های پیر می‌شوند و برای ادامه این روند یک رژیم غذایی مناسب ضروری است. برای این منظور باید یک رژیم غذایی حاوی تمامی گروه‌های مواد غذایی داشته باشید.

میوه و سبزیجات، غنی از آنتی اکسیدان هستند که مانع آسیب سلول‌ها در اثر رادیکال‌های آزاد می‌شوند. رادیکال‌های آزاد در اثر استعمال دخانیات، آلودگی هوا و نور خورشید به وجود می‌آیند که در نتیجه سبب بروز لک و جوش‌های پوستی می‌شوند. توصیه می‌شود روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات مختلف خورده شود.

بتاکاروتن موجود در کدوحلوایی، هویج، سیب زمینی و ماده دیگری بنام لوتین در کلم، پاپایا و اسفناج منبع غنی آنتی اکسیدان هستند که برای حفظ شادابی پوست ضروری هستند.

ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی دیگر است که برای سیستم دفاعی قوی و پوست سالم مورد نیاز است. بهترین منابع ویتامین سی عبارتند از کشمش سیاه، بروکلی، کیوی، پرتقال، پاپایا، توت فرنگی و سیب زمینی.

کاهش و افزایش وزن مداوم نیز سبب افتادگی، چروک و پیری پوست می‌شود.

سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی است که به همراه ویتامین‌های ای و سی برای سیستم دفاعی بدن و جلوگیری از سرطان ضروری است.

منابع سلنیوم عبارتند از آجیل، ماهی، تخم مرغ، گوجه فرنگی و بروکلی.

ویتامین ای موجود در بادام، آواکادو و فندق، تخمه آفتابگردان و روغن ذرت نیز از پوست محافظت می‌کند.

حتی کم آبی خفیف باعث خشکی، خستگی و تیرگی پوست می‌شود. نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز ضروری است. چای‌های گیاهی بدون کافئین نیز مفید هستند.

یک مسئله دیگر این است که چربی غیر اشباع موجود در ماهی، آواکادو و آجیل برای پوست لازم است.

محصولات سویا، غلات کاملف میوه و سبزیجات بخشی از یک رژیم غذایی مناسب برای پوست هستند زیرا این مواد دارای مواد شیمیایی طبیعی هستند که خاصیتی مشابه هورمون استروژن زنانه دارند.

امگا 3 و 6 نیز چربی‌های ضروری برای پوست هستند که مانع اگزما و حساسیت‌های پوستی می‌شوند. تخمه کتان، گردو و روغن ماهی سرشار از چربی امگا می‌باشند.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بالا