نرم افزار

تغییرات بزرگ اینستاگرام در راه است + تصاویر

e271218c-453a-4eb0-a9dc-54e4f84746a8

اینستاگرام چند ماه پیش اعلام کرد که قصد دارد با پیروی از فیس بوک، نحوه نمایش پست های کاربران را تغییر دهد و اولویت را به مطالب متناسب با میل هرکاربر (براساس افرادی که دنبال می کند) اختصاص دهد. این در حالی است که نحوه نمایش پست ها در اینستاگرام بر اساس زمان انتشار آنها است. در ادامه این خبر با گیگ نیوز همراه باشید.
بیش از صدهزار نفر از کاربران اینستاگرام با امضای یک طومار اینترنتی از این شرکت خواستند در تصمیم خود تجدیدنظر کند، یا اینکه حق انتخاب بر سر نحوه نمایش پست ها را به کاربران بدهد. اگرچه اینستاگرام در آن زمان به کاربرانش اطمینان داد قصد انجام چنین کاری را ندارد،  اما به نظر می رسد گوش شنوایی برای شنیدن این اعتراضات وجود ندارد، چرا که آنطور که از آمریکا خبر رسیده، اینستاگرام نمایش الگوریتمی پست ها را برای برخی از کاربران در این کشور آغاز کرده است.
انتظار می رود اینستاگرام به تدریج این روند را برای همه کاربران خود گسترش دهد. براساس برخی گزارش ها، این تغییر چندی پیش در کشورهای نیوزیلند و سنگاپور نیز آغاز شده است.
با این حال، اگر می خواهید مطالب کاربران محبوب خود را از دست ندهید، می توانید از قابلیت نوتیفیکشن های اینستاگرام استفاده کنید. به این ترتیب، هر زمانی که کاربر محبوب شما مطلبی را به اشتراک بگذارد، پیامی دریافت خواهید کرد.
اما تغییرات اینستاگرام به این یک مورد ختم نمی شود. به نظر می رسد مدیران اینستاگرام قصد دارند این شبکه اجتماعی را به ابزار شماره یک برای ارتباط میان کسب و کارها و کاربران تبدیل کنند. براساس برخی گزارش ها و تصاویری که در این زمینه منتشر شده، اینستاگرام قصد دارد پروفایل مرتبط با شرکت های تجاری را با ایجاد برخی تغییرات و افزودن برخی قابلیت های تازه از جمله افزودن دکمه تماس، از سایر پروفایل ها متمایز سازد.
یکی از کاربرانی که مسئول آزمایش نسخه اولیه این قابلیت ها بوده تصاویری را منتشر کرده که دید بهتری از تصمیمات اینستاگرام را در اختیار ما قرار می دهد. البته لازم به یادآوری است که این تصاویر مربوط به زمانی است که رابط کاربری اینستاگرام هنوز رنگ آبی خود را داشت. بنابراین انتظار می رود شمایل نهایی این قابلیت ها کمی متفاوت باشد.

 

instagram

 
بر همین اساس، به نظر می رسد اینستاگرام نام این قابلیت های تحلیلی را Insight گذاشته است و تمرکز آن بر دو موضوع است: پراکندگی جغرافیایی دنبال کنندگان و تحلیل پست ها.
این آمار بیانگر موقعیت مکانی دنبال کنندگان، سن و جنسیت آنها خواهد بود. همچنین می توان این آمار را به تفکیک هر کشور نیز مشاهده کرد. به این ترتیب شرکت ها قادر خواهند بود تا بازخورد مختلف کاربران را ارزیابی کنند.

 

instagram

 
قابلیت دیگر، امکان تشخیص میزان جذب دنبال کنندگان در هر ساعت و هر روز را فراهم می کند. این ابزاری مناسب برای تشخیص پست های مفید برای تبدیل کاربران به دنبال کننده و جذب هرچه بیشتر آنها خواهد بود.

 

instagram

 
بخش دیگری به نام Follower Activity وجود دارد که به شرکت ها کمک می کند بهترین زمان برای انتشار پست های خود را پیدا کنند.
بخش دیگر، Top Posts نام دارد که برترین پست ها در یک ماه اخیر را نمایش می دهد. نحوه نمایش این تصاویر کمک می کند درک بهتری از میزان محبوبیت هر نوع از پست ها بدست بیاوریم.

 

 

instagram

 
اینستاگرام اگرچه تایید کرده که در حال کار بر روی قابلیت هایی جدید است، ولی زمان دقیقی برای عرضه آنها اعلام نکرده و به ذکر “ماه های آینده” بسنده کرده است.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بالا