آموزش

هفت نکته که باید قبل از سپردن گوشی خود به تعمیرکار حتما رعایت کنید

بسیاری از شما تاکنون به تعمیرکار مراجعه کرده‌اید و احتمالا قبل از مراجعه سوالاتی در این مورد داشته‌اید؛ مانند اینکه آیا تعمیرکار قابل اعتماد است یا نه، یا اینکه چه مواردی را قبل از رفتن سراغ تعمیر کار باید رعایت کنید. در این نوشته می‌خواهیم برخی مواردی را برای شما ذکر کنیم که هر کاربری پیش از مراجعه به تعمیرکار باید بداند.با گیگ نیوز همراه باشید

هفت نکته که باید قبل از سپردن گوشی خود به تعمیرکار حتما رعایت کنید (2)

به‌طور کلی دانستن چه مواردی قبل از مراجعه به تعمیرکار ضروری است؟

  • قبل از اینکه سراغ تعمیرکار برویم، بهتر است اطلاعات خود را در مورد گوشی خودمان بالا ببریم و کمی در مورد سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌مان مطالعه کنیم.
  • ما باید بدانیم کدام بخش گوشی ما مشکل پیدا کرده و نیاز به تعمیر دارد.
  • اطلاعات شخصی و خصوصی خود را از روی گوشی به یک حافظه جانبی منتقل کنیم.

چه اطلاعاتی را از روی گوشی پاک کنیم؟

بهتر است قبل از تحویل گوشی به تعمیرکار، عکس‌های شخصی، رمز همراه بانک، ایمیل‌ها و رمز فیس‌بوک و سایر شبکه‌ها را پاک کرد تا امکان سوءاستفاده از این اطلاعات وجود نداشته باشد.

چه تعمیرکاری قابل اعتماد است؟

در صورتی که گوشی هنوز از گارانتی بهره‌مند است، بهترین کار این است که برای تعمیر سراغ شرکت گارانتی گوشی برویم. حتی در صورت تمام شدن مدت زمان گارانتی نیز بهتر است اول سراغ گارانتی برویم، زیرا اغلب شرکت‌ها گوشی‌های بدون گارانتی را نیز تعمیر می‌کنند و قابل اعتمادتر از تعمیرکاران شخصی‌اند.

همیشه به این نکته دقت داشته باشید که زمانی که تعمیرکار صرف کار شما می‌کند از زمان واقعی موردنیاز برای حل مشکل گوشی‌تان بیشتر نشود. البته گارانتی‌ها برای مشکلات سخت‌افزاری زمانی حدود ۴۸ ساعت و برای مشکلات نرم‌افزاری زمانی حدود ۱ ساعت صرف می‌کنند و توجه به زمان بیشتر هنگام مراجعه به تعمیرکارهای شخصی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. خوب است بدانید تعمیرکاری که برای مشکلی کوچک زمان زیادی در نظر می‌گیرد، قابل اعتماد نیست.

هفت نکته که باید قبل از سپردن گوشی خود به تعمیرکار حتما رعایت کنید (3)

آیا باید از تعمیرکار رسید گرفت؟ چه چیزهایی در رسید نوشته می‌شود؟

شرکت‌ها و تعمیرکاران معتبر همیشه رسید دریافت گوشی را به کاربر تحویل می‌دهند و در صورتی که تعمیرکاری از دادن رسید خودداری کرد، نباید گوشی خود را به او تحویل داد.

رسیدی که تعمیرکار می‌دهد شامل ذکر موارد زیر است:

  • مدل گوشی
  • IMEI
  • لوازم جانبی مثل قلم و باتری
  • مشکل گوشی
  • تاریخ تحویل
  • هزینه تعمیر

در صورتی که گوشی با مشکل جدیدی مواجه شود، چه باید کرد؟

اگر گوشی شما به‌جز مشکل ذکرشده در رسید مشکل دیگری نداشته ولی هنگام دریافت آن متوجه مشکل دیگری شده‌اید، باید از تحویل گرفتن آن خودداری کنید و تعمیرکار نیز موظف است بابت مشکل ایجادشده پاسخگو باشد.

البته در برخی موارد تعمیرکار به کاربر اطلاع می‌دهد که ممکن است تعمیر قطعه موردنظر (به‌خصوص در مواقع آب‌خوردگی) باعث آسیب دیدن سایر قطعات شود و با رضایت کاربر اقدام به تعمیر دستگاه می‌کند.

در صورت بروز مشکل به چه مرجعی می‌توان شکایت کرد؟

در صورتی که با وجود رسید، تعمیرکار از رفع مشکل جدیدی که ایجاد شده و مسئولیت آن متوجه اوست خودداری کرد، مشتری می‌تواند برای شکایت، با همراه داشتن برگه رسید، به اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی در شهر خود مراجعه کند.

از کجا می‌توانیم بفهمیم گوشی تحویل‌داده‌شده گوشی خود ماست و با گوشی دیگری تعویض نشده؟

شماره IMEI برای هر گوشی متفاوت است. این شماره موقع تحویل گوشی به تعمیرکار روی رسید درج می‌شود و موقع دریافت گوشی هم می‌توانید آن را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که گوشی متعلق به خود شماست.

شما می‌توانید با شماره گیری *#۰۶# از کد IMEI گوشی خود مطلع شوید و پس از دریافت گوشی با چک کردن مجدد کد IMEI از همین طریق، گوشی خود را چک کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بالا