پزشکی و سلامت

بهترین رژیم غذایی ماه مبارک رمضان

در ماه مبارک رمضان مسلمانان برای یک ماه روزه می‌گیرند و از خوردن ونوشیدن در طول روز خودداری می‌کنند تا زمان غروب خورشید و اقامه اذان مغرب که با افطار روزه خود را به پایان می‌رسانند. با اینکه افراد به دلایل مذهبی روزه می‌گیرند، ممکن است افراد به دلیل عدم مصرف آب در طول ساعات گرم روز دچار کم آبی شدید شوند یا به دلیل عدم مصرف مواد غذایی ماهیچه‌های بدن آنها تحلیل برود. برای اینکه شما در ماه رمضان سالم بمانید، متخصصان تغذیه یک برنامه غذایی خاص را در طول این ماه به شما ارائه می‌دهند.با گیگ نیوز همراه باشید.

پزشکان می‌گویند بهتر است روز خود را با آب شروع کنید و پس از آن ساندویچ‌ سبزیجات یا جو همراه با سبزیجات و آجیل مصرف کنید. در عصر نیز دوباره با آب افطار کنید و خرما و میوه نیز بخورید. بعد از خواندن نماز عصر و شب، بهتر است سالاد، سبزیجات و گوشت سفید مانند مرغ مصرف کنید. باید به مقدار کافی سبزیجات بخورید تا مواد مغذی کافی به بدن شما برسد. اگر دوست دارید شیرینی‌ بخورید، در وعده غذایی خود آناناس را نیز بگنجانید زیرا این ماده غذایی به هضم بهتر غذای شما کمک می‌کند.

از نظر متخصصان تغذیه، مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر و پروتئین در طول ماه رمضان ضروری است. به علاوه، توصیه می‌شود که روزه داران از خوردن خوارکی‌های سرخ کردنی، مواد غذایی چرب و سنگین خودداری کنند زیرا هضم این مواد دشوار است و می‌تواند موجب نفخ معده شما شود. در زیر نیز یک برنامه غذایی سالم برای این ماه آمده است.

روز خود را با مواد غذایی زیر شروع کنید:

جو/فرنی
میوه، خرما، آجیل
تخم مرغ نیمرو/ تخم مرغ املت/ حبوبات و نان
میلک شیک

روزه خود را با خرما افطار کنید و مواد غذایی زیر را در برنامه غذایتان بگنجانید:

سالاد / سوپ
مرغ / ماهی – پخته، بخارپز، گریل شده، تفت داده شده
سبزیجات سبز و مخلوط
یک پیمانه برنج قهوه‌ای

به خاطر داشته باشید که باید قبل از خواب مقدار زیادی آب بنوشید تا آب بدن شما حفظ شود و خوب استراحت کنید تا بدنتان بتواند برای روزه گرفتن در روز بعد آماده شود.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بالا