پزشکی و سلامت

چگونه خواب آرامی داشته باشیم

ep
خستگی زیاد، استرس کارهای انجام‌نشده و هزار و یک مانع دیگری که در زندگی‌تان وجود دارد، می‌تواند شما را بی‌خواب کند یا اینکه در نیمه‌شب بیدارتان کند و خواب را از چشمتان فراری دهد. شاید با عمل کردن به این توصیه‌ها بتوانید وضعیت خوابتان را تا اندازه‌ای بهتر کند.

خستگی زیاد، استرس کارهای انجام‌نشده و هزار و یک مانع دیگری که در زندگی‌تان وجود دارد، می‌تواند شما را بی‌خواب کند یا اینکه در نیمه‌شب بیدارتان کند و خواب را از چشمتان فراری دهد. شاید با عمل کردن به این توصیه‌ها بتوانید وضعیت خوابتان را تا اندازه‌ای بهتر کند.

نصف راه را پیاده بروید
برای تنظیم شدن خوابتان، در اولین قدم سراغ داروهای خواب‌آور نروید. قبل از هر کاری، یک هفته نیم‌ساعت در روز پیاده‌روی کنید و تاثیرش را بر خواب شبانه‌تان ببینید. با توجه به پژوهش‌های انجام‌شده، تمرین‌های ورزشی ساده، مثل پیاده‌روی تند می‌تواند به شما در داشتن خواب کافی و آرام کمک کند.

یک جای ثابت بخوابید
اینکه به خاطر خستگی یا بهانه‌های دیگر، روی کاناپه یا هرجا که چرتتان گرفت بخوابید، می‌تواند شما را به اختلال خواب دچار کند. برای فرار از چنین مشکلی، هرروز در یک ساعت خاص، در نقطه خاصی از خانه بخوابید و از نیم‌ساعت قبل از خوابیدن، به مانیتور، تلفن همراه و تلویزیون نگاه نکنید. اگر در یک ساعت خاص بخوابید و از خواب بیدار شوید، کمک بزرگی به تنظیم شدن ساعت خوابتان کرده‌اید.

بیش‌ازحد کار نکنید
فکر نکنید هرچه خسته‌تر شوید، بهتر می‌خوابید. خستگی زیاد شما را بی‌خواب و بدخواب می‌کند. پس اگر می‌خواهید شب‌ها خوب بخوابید، لااقل دو سه ساعت قبل از خوابیدن فعالیت‌های بدنی‌تان را محدود کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بالا