پزشکی و سلامت

خوراکی‌های ممنوعه برای فشارخونی‌ها

باز هم می‌خواهیم به عوارض مدام نشستن اشاره کنیم. عوارضی که شیوه کار کردن شما می‌تواند برای سلامتتان ایجاد کند و با جان شما بازی کند. بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد کسانی که ساعات طولانی از روز را بی‌حرکت می‌نشینند، به بیماری‌های مختلفی دچار می‌شوند که فشارخون یکی از آن‌هاست. اگر شما هم به خاطر کارتان مجبور به زیاد نشستن هستید، لااقل از ورزش‌های پشت‌میزی که هر شماره معرفی می‌کنیم برای مراقبت کردن از سلامتتان کمک بگیرید و از مصرف خوراکی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم پرهیز کنید و در تمام روز، تنها ۶ تا ۸ گرم نمک مصرف کنید.

باز هم می‌خواهیم به عوارض مدام نشستن اشاره کنیم. عوارضی که شیوه کار کردن شما می‌تواند برای سلامتتان ایجاد کند و با جان شما بازی کند. بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد کسانی که ساعات طولانی از روز را بی‌حرکت می‌نشینند، به بیماری‌های مختلفی دچار می‌شوند که فشارخون یکی از آن‌هاست. اگر شما هم به خاطر کارتان مجبور به زیاد نشستن هستید، لااقل از ورزش‌های پشت‌میزی که هر شماره معرفی می‌کنیم برای مراقبت کردن از سلامتتان کمک بگیرید و از مصرف خوراکی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم پرهیز کنید و در تمام روز، تنها ۶ تا ۸ گرم نمک مصرف کنید.

سویا سس
مرغ و خوراک‌های سبزیجاتی را که درست می‌کنید با سویا سس طعم‌دار می‌کنید. اگر فشارخونتان بالاست، این چاشنی برایتان مثل سم می‌ماند. در هر ۱۰۰ گرم از این سس ۱۵۶۵۰ میلی‌گرم نمک وجود دارد و با خوردنش زمینه را برای بالاتر رفتن فشارخونتان فراهم می‌کنید.

عصاره مرغ و گوشت
برای طعم‌دار کردن سوپ و خورشتتان سراغ عصاره‌های صنعتی و آماده نروید. عصاره‌های مرغ و گوشت بسته‌بندی‌شده و سوپ‌های آماده سرشار از نمک هستند. گفته می‌شود که در هر ۱۰۰ گرم از این عصاره‌ها ۴۷۷۵۰ میلی‌گرم نمک وجود دارد و خوردنش باعث افزایش فشارخون می‌شود.

گوشت فراوری‌شده
اگر فشارخونتان بالاست، خوردن پیتزا و ساندویچ‌های سوسیس و کالباس را فراموش کنید. گوشت‌های فراوری‌شده سرشار از سدیم هستند و از آنجا که در هر ۱۰۰ گرم از آن‌ها حدود ۲۶۷۵ میلی‌گرم نمک وجود دارد، مصرفشان باعث افزایش فشارخون می‌شود. یادتان نرود که با خوردن مواد غذایی گوشتی آماده، مثل ناگت و کباب تابه‌ای‌های بسته‌بندی‌شده هم میزان زیادی نمک به بدنتان وارد می‌کنید.

سبزی منجمد
برای نگه داشتن فشارخونتان در وضعیت تعادل، تا آنجا که می‌توانید از سبزی تازه یا سبزی خشک، به جای سبزی‌های یخ‌زده استفاده کنید. سبزی‌های بسته‌بندی‌شده‌ای که از فریزر فروشگاه‌ها برمی‌دارید، احتمال بالا رفتن فشارخونتان را بالا می‌برند. چراکه در این محصولات بسته‌بندی‌شده، میزان زیادی نمک وجود دارد.

پنیر
خوردن پنیر در وعده صبحانه و مصرف غذاهایی که با پنیر پیتزا و انواع دیگر این ماده درست می‌شوند، برای فشارخونی‌ها ممنوع است. در هر ۱۰۰ گرم از برخی از پنیرها ۲۰۹۲ میلی‌گرم نمک وجود دارد. پس با خوردنشان حالتان را بدتر از این نکنید.

سس‌های آماده
به جای اینکه غذایتان را با سس‌های آماده مثل سس گوجه طعم‌دار کنید، خودتان دست‌به‌کار شوید و در خانه سسی خوشمزه با گوجه و آب‌لیموی تازه درست کنید. فراموش نکنید که سس‌های آماده هم نمک بالایی دارند و می‌توانند فشارخون آماده نوسان شما را بالاتر ببرند.

کنسروها
خورشت‌های آماده، کنسرو کله‌پاچه یا دیگر مواد غذایی کنسروشده می‌توانند فشارخون را بالاتر ببرند. از آنجا که مواد غذایی کنسروشده ممکن است مدت طولانی در بسته‌بندی‌شان بمانند، تولیدکنندگانشان میزان زیادی سدیم به آن‌ها اضافه می‌کنند تا احتمال فاسد شدن مواد موجود در کنسروها کمتر شود.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بالا