پزشکی و سلامت

توصیه‌هایی برای سلامت مو، پوست و ناخن

girl.
پوست، مو و ناخن بازتابی از سلامت درونی بدن هستند. بنابراین برای حفظ سلامتی این سه قسمت از بدن باید آنها را تغذیه و تقویت کنیم.  شما شاید با موارد زیر در بدن خود مواجه شوید:

برای مو: خشکی، شکنندگی، مو خوره، چربی زیاد، ریزش، شوره

برای پوست: لک، قرمزی، خشکی، چروک

ناخن: شکنندگی یا نرمی، عفونت قارچی، لکه های سفید، ورقه ورقه شدن

 

ممکن است علائم بالا در اثر موارد زیر ایجاد شوند:

مقدار کم اسید معده، دخانیات، یبوست، تماس با مواد شیمیایی و خورشید، مسائل ژنتیکی، کم آبی بدن، رژیم غلط، یائسگی، نامتعادل بودن هورمون تستسترون، سیستم دفاعی ضعیف بدن، ورزش شدید

 

توصیه هایبی درباره رژیم غذایی:

غذاهایی که نباید مصرف شوند:

کربوهیدرات تسویه شده، شیرینی جات و منابع شکر

منابع چربی اشباع شده از قبیل گوشت قرمز و لبنیات مخمری نشده

گوشت قرمز، محصولات لبنی مخمری نشده

نوشیدنی الکلی و کافئین دار و شکردار

 

مصرف غذاهای زیر را افزایش دهید:

غلات غنی شده مثل برنج قهوه ای، نان جو، میوه و سبزیجات، اسیدهای چرب ضروری از قبیل آجیل، تخم کدو تنبل، دانه آفتاب گردان، کنجد، انواع ماهی، مواد خوراکی فیبردار از قبیل حبوبات، سبوس، آلو و آب و آب میوه های طبیعی

 

در اینجا می‌خواهیم توصیه‌هایی را برای داشتن یک شیوه زندگی صحیح به شما ارائه دهیم:

استرس: به کلاس یوگا بروید یا تکنیک‌های تنفس صحیح را یاد بگیرید.

ورزش: ورزش معمولی مثل ایروبیک برای پوست، مو و کل بدن مفید است.

مسمومیت: تا جایی که میتوانید با مصرف غذاهای ارگانیک از وارد کردن سموم به بدن خود خودداری کنید.

 

ویتامین آ در کره، جگر، پنیر، تخم مرغ، سیب زمینی شیرین، هویج، برگه زردآلو از جمله ویتامین‌های مغذی برای پوست و ناخن و نیز مو به شمار می‌رود.

 

تخم مرغ، گوشت خوک، تخم کدو سرشار از ویتامین ب کمپلکس هستند. در اواکادو، موز، هویج، عدس، برنج قهوه ای، میگو و سالمون نیز مقدار زیادی  ویتامین ب 6 یافت می‌شود. آجیل، ماهی، تخم مرغ، اواکادو و سبزیجات برگدار نیز مقدار قابل توجهی ویتامین E دارند که همگی این ویتامین‌ها برای سلامت بدن و به ویژه برای سلامت پوست و مو ضروری هستند.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بالا